Alex Schulman

Förra veckan upptäckte jag Alex Schulmans Blogg om att vara pappa. Han skriver så fruktansvärt uppriktigt om allt som sker ikring föräldraskapet. Jag skrattar för nästan varje inlägg han gör, huvudet på spiken varje gång.

Jag måste säga att jag verkligen älskar mer och mer att vara med min dotter om dagarna. Naturligtvis är väl alla föräldrar stolta över sina barn. Men Min tilda är verkligen toppen. Redan i början bestämde jag mig för att hon skulle få följa med mig var jag än gick. Denna veckan som gick har hon spenderat många timmar med mig i blåbärsskogen. Barnet har pratat med tallar, kollat blåbärsriset och sovit under granar. Hon har inte sagt ett ord. Visst är hon underbar.

Imorse när jag tittade på henne när hon sov i sängen så gick det ett rus genom kroppen och jag tänkte på att jag inte skulle kunna leva utan henne, jag skulle kunna gå under. I början av vår relation, de första veckorna, så undrade jag verkligen. Naturligtvis älskade jag henne ju! Men Det var så svårt att fatta. Jag trodde att det var något tokigt, man vet ju hur alla sagt, hur fantastiskt det ä att få barn. Jag  kände aldrig det där fullt ut i början. Men det är ju så att man ska lära känna en ny människa, jag hade svårt att känna det där ruset då. Men nu gör jag det, varje dag, så fort jag tittar på vårt underverk.

Tullan har sovit hela nätterna nu, väldigt skönt. 10.30 till 6 ungefär. men Då är hon superhungrig, ojoj!

Rekomenderar starkt att läsa Alex Schulmans blogg. den är verkligen toppen....

http://blogg.aftonbladet.se/pappabloggen

Over And Out


Kommentarer
Postat av: Anna Alvarsson

Tack för en mysig kväll. Självklart bokar vi in något snart igen. Vad fint du skriver om lilla Tilda. Jag vet hur det känns,det tar ett tag innan man lär känna varandra...kram

2009-07-31 @ 21:49:41
Postat av: vivan

Mormor har också lärt känna den lilla gulleklimpen!

Jag smälter när hon tittar mig i ögonen och ger upp det där tandlösa leendet!

Pussen o kramen!

2009-08-02 @ 10:11:19
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0