Att fånga en fjäril...



"Så kan vi sjunga tillsammans om en längtan som aldrig blir still
för alla oss som aldrig vet vad vi vill
Det finns en sång och en dröm
om en lycka så öm
för oss som alltid ska till
att fånga en fjäril"


Ja, nu var det längesen det skrevs här.
Brist på ..?
Den där speciella känslan som gör det lättare att lätta på hjärtat.


Väntar,väntar
Det går inte att undvika nu
Stegen uppför trappen blir tyngre och tyngre.
Snart dags att lätta
Väntar, väntar


Återigen
Besvikelsen igår tror jag låg hos oss alla
återigen
varför inte tänka om
tänka en gång till


Exploderar
Jag vet att rätten finns där
såfort
ja såfort man släppt nyheten
rätten att säga saker
ord som annars skulle vara oförskämda
ord
som jag avskyr...
Ingen ger er rätten.
o nej, det är inte två
jasså, är jag tjock,sur,arg,andfådd
nähä
ska jag vila för att?
jaha
skrikande spädbarn
som om jag inte visste
eller har en föreställning.
Trött på ord
ord
om
Bäbbe väntande hormonmonster
Exploderar


13.5
Idag fryser jag
värmekällan har lämnat mig
startade pannan inna han åkte iallfall
borta hela dagarna nu
typiskt
bara för att jag är hemma
längtar till ikväll...
längtar till sällskap igen.
13.7
det stiger


Lite oftare nu
Ge inte upp


Over And Out
SisterLing





Kommentarer
Postat av: vivan

Nu är väntan nästan oooolidlig...vill nu!



Skrev på fel inlägg...grattis Maria!

Kramen / Mamma!

2009-03-01 @ 08:49:07
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Kusinvitamin!

Hej på dig! Roligt att du skriver igen:)Hoppas allt är bra med dig och magen:)

2009-03-02 @ 15:54:42
URL: http://fiddelifia.blogg.se/
Postat av: vivan

Näää, ibland hjälper inte ens aklas desinfektion!!

kramilikramen!

2009-03-12 @ 21:17:52
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0