Små onda djävlar

"Små onda djävlar dans i mitt hus
Små onda djävlar får mig att välja glömskans rus
Små onda djävlar gör min värld dimmig och sned
Små onda djävlar dansar och jag, jag dansar med

Så hjälp, hjälpa mig den som kan
Å säg mig när djävlarna vann mig över på sin sida

Små onda djävlar vad gör dom här?
Öppnar dörren utan se vilka de är
Små onda djävlar säg mig hur kom dom hit?
Jag kan inte minnas att jag bjudit in dom visit "

Det var längesen nu som jag skrev
lättade mitt hjärta
det finns andra
andra som lyssnat
som har lättat mig
Ungefär som en ballong i en orkan.

Jag hittar inte riktigt ro än
jag trodde stormen lagt sig men än är den kvar iallafall
I mig
Hos mig
Stressar upp

Hon som jag inte längre bryr mig
förvånar mig
Om
och
Om
Igen
Jag önskar Dig bort
Bort
Från Oss
Men det går inte, du måste vara kvar.
USH

Rara du blir äldre än jag.
snart
jag står still
Älskade Rara Du
Stå still
Jag missar dig

Trädgården spricker
Så mycket jag vill men inte kan
Läran

Jag är impulsiv

Jag har de där små onda djävularna,
de är färre nu
 än då
Jag vet inte riktigt när de kom
Konstigt nog trivs jag med dem ibland
men de måste bort!

En annan tid,
En annan gång

Over And Out
SisterLing







Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja den där kärringen hon kan ta semester ett tag...
(hon)Fint skrivet som vanligt...kramar mamma

2008-05-20 @ 09:03:28
Postat av: hanna-lovis

Ibland är det så glasklart vad du menar, men emellanåt får du mig att grubbla lite. Du är skicklig, sötis. Jag funderar ofta över hur du mår. Kram på dig.

2008-05-20 @ 21:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0