Kom änglar!

"Den vackraste stunden i livet var den när du kom
och allt var förbjudet
och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om
för det ekar i huvet"

Lekt med dig mycket idag, mycket uppskattat. Lite intelektuell stimulans.
Tack!

 Gick en promenad idag, en lång och mycket blåsig promenad. Satt med rumpan i det frusna blåbärsriset och drack varmt kaffe, försökte förklara den baktanke jag inte haft.

Läs
Girighet- avaritia
Girighet innebär ett överdrivet begär att samla ägodelar samt överdriven sparsamhet, vinningslystnad och snikenhet.
Girighet är en dödssynd.
Girighet förknippas med Gul och groda, varg eller räv
En synd
En tanke
Tillägnad...

Inte alla gånger Girighet vad innebär begär av att samla saker. Men Girighet som innefattar känsla, tanke och plats.
Jag får inte plats.
Det är trångt.
Andnöd

Snoop Dogg my new darling
I Love

Önskar ibland att jag hade mer förståelse men tålamodet tryter
Tynar bort
Hur mycket kan man ha överseende med?
Inget
Lite
Jag har haft det för länge
Slutar att släppa efter nu
Drar tillbaka

Är det en tävling?
Livet
Jag deltar inte.
Inte i Din tävling.
Vägrar
Vill inte mäta mig med någon.

Tröttnar

En annan dag

Over and Out
SisterLing






Kommentarer
Postat av: Hanna-Lovis

Fina du...

2008-03-22 @ 19:01:36
Postat av: mamma

Inte viste jag at du var en sån poet... sååå fint skrivet...jag är så imponerad...kramar mamma

2008-03-22 @ 22:29:44
URL: http://vwellermo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0