Försvarstal..

"Du kanske ser mig gå omkring
i ett ändlöst ingenting.
Du kanske ser mig spela över
på nån festlig happening.
Du kanske ser mig skaka dagen efter
när jag letar efter tråden.
Du kanske tror att jag är klar,
att jag är nöjd med mina svar,
att jag lutar mig tillbaks
och bara ser på vad jag har.
Du kanske tror att jag har slutat
lyssna på de goda råden.

Eller att jag är nöjd med mitt liv,
eller kanske att jag redan gett opp.
Men jag är mer exklusiv,
och Du kommer inte tro dina ögon
när jag bestiger min topp"

"Det är en dans med svåra steg"

Jag förstår att dansen är svår,
alla steg man ska lära sig,
gångerna man trampar fel,
på en annans fot.
Det tillhör dansen att trampa fel,
Du
Ser
Följer,
Lär,
För

Du  Dansar med livet nu.

För övrigt har jag
ont
i ryggen.
Borde lägga mig i ett varmt bubbelbad och mjuka upp musklerna.
Jobbet förstör mig
Det håller mig uppe,
men bryter ner mig,
mina muskler får jobba i konstiga vinklar.
Massage imorgon,
Väntar
Längtar

Jag tänker på det hela tiden, kanske är det därför du är så långt bort.
Du finns inte
För varje ögonfrans jag hittar
stjärna som faller
Ljus som blåses ut
Jag
Önskar

Vilse blir vår nästa vecka.
När kulorna är borta.

Det är tungt idag...

Läs
Lättja - acedia
Lättja är en dödssynd
Lättja (frånvaro att bry sig) likgiltighet,lathet
Lättja förknippas med ljusblå,get eller åsna.
En synd
En tanke
Tillägnad...

Upp med huvudet

Slut för idag

En annan dag...

Over And Out
SisterLing


image6






Kommentarer
Postat av: Hanna-Lovis

Jag önskar med dig.

2008-03-27 @ 17:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0