Aldrig riktigt slut...

"Nu har jag rensat ur, nu spelar ingenting nån roll
Nu kan det blåsa vart det vill, för nu är allt tillbaks på noll
Och här kan allting börja om, nu kan jag se vad jag förträngt
Nu ska jag passa mig för dom, som aldrig gjort som dom har tänkt
För jag vill aldrig bli en sån, så har jag lärt mig det igen
Det kanske passar nån, men inte mig och inte än"


Jag önskar att jag hade ett ordförråd som en synonymordbok. Kanske vore det lättare att få ut tankarna som strömmar.

Vaknade,
i panik
Jag glömde ställa klockan igår natt, telefonen ringde febrilt,
jag fattade inte riktigt.
klockan var halv ett inatt när mor ringde.
Vilddjurens utsläpp imorse lades på mina axlar.
Far och sill gick loss för mycket på alkoholen.
Huvudvärk

Jag unnade mig några glas vin i goda vänners lag igår.
Idag
Ingen ångest
Jag unnade mig också en del påskmat igår, jag har en viss förkärlek till Jansson.
Idag
Lite ångest...

Läs
Frosseri - Gula
Frosseri är en dödssynd
Frosseri är när en människa tar åt sig mer än hon behöver.
Frosseri förknippas med orange och gris
En synd
En tanke
Tillägnad...

Idag är en perfekt vinterdag.
En förfärlig vårdag.
Visserligen skiner solen och värmer genom fönstret,
Det är iskallt ute och snö ligger kvar efter gårdagens snöfall,
hagel.
Jag hade en tanke på att gå ut snart,
men jag ska nog krypa ner under täcket hos min sambo
Värm Mig

Jag vet mer än Ni,
Jag ser,
Läser
Hör
Analyserar
Hela länken emellan är
Jag
Du
Undrar
Du
Ler
Jag
Ser

Reaktionen kommer efter,
Jag ska lyssna på den mer.
Jag ska
reagera
Även om det känns för sent.

I en annan tid

Over and Out
SisterLing

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fina tankar du skrivit ner.. Mycket tänkvärt..
Kram / Göran

2008-03-25 @ 20:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0