Inte alls förbannad!

"Nej jag är faktiskt inte alls förbannad,
inte, inte, inte alls förbannad,
hör du inte hur jag gläds åt ditt spratt,
och skrattar glatt.
Nej jag är faktiskt inte alls förbannad,
inte, inte, inte alls förbannad.
Se på lugnet kolla mig jag är cool,
glad som en sol.
Nej jag är faktiskt inte alls förbannad,
inte, inte, inte, inte, inte, inte, inte, inte,
inte, inte, inte, inte, inte, inte, inte alls"

Det var längesen jag skrev nu,
Bloggtorka!
Jag antar att jag varit i minne sinnesfulla bruk
det går inte då
måste ha den rätta
känslan

Jo jag är
Förbannad
cool
Gläds inte
definitivt inte glad!

Probemet är:
Letar förbrilt bland alla mina små lappar
lapparna med alla mina känslor de senaste veckorna.
Förbannade lappar!
Jag hittar två.

Jag vill
T
änka om
Tänka på mina arbetskamrater, inte bara vissa utan alla, oavsett jobb på golvet, styrelsen eller tjänstemän. oavsett hur de lever sina liv, tänker eller tycker. Jag vill känna mig trygg med mina arbetskamrater. Ska det vara så jvla svårt att tala klarspråk? ska man behöva vara rädd att vända ryggen till för att sedan få höra av andra att det sitter knivar i ryggen på en.
Ska vi skratta åt varandra? Driva och spekulera om varandras liv?
Som arbetskamrater ska man väl hålla ihop och inte baktala varandra!
Jag förstår att mentaliteten alltid funnits, men Jag
Jag tänker inte acceptera.
Älska mig eller hata mig för mitt klarspråk.
Förlåt mig
men jag vill inte någon ska bli sårad!
Jag tar avstånd ifrån
spekulationer
skitsnack
Jag kommer säga min åsikt
WATCH OUT!

Ja, ungefär det är vad som irrat runt i mig sedan sist.
Ha, jantelagen ja.
Det säger mycket om min arbetsplats.

Jag ser dig och jag tänker
Vildvittra
Du skulle kunna klösa livet ur mig med dina ögon
men om blickar kunde döda skulle vi dödat varandra första dagen.

Ha, så skönt.
Jag är starkare än Er
och det var längesen!
Ni skulle bara veta...
Ni kommer aldrig åt mig..

Jag vet inte om det är något som lockar längre?
har du tappat något efter vägen?
Jag tänker inte leta längre,
efter det du tappar
Saknas...

Nej vi är inte två
Det är jag och bara jag...
undrar när tiden kommer?
Tiden då vi blir två...

Back to städning

Min älskade ska komma i helgen och jag har saknat dig i oändlighet,
det var lääängesen nu.
Älskade
ja du är kallad så för du står mig närmre än många andra
Min patta...

inte nu
en annan dag

Over And Out
SisterLing

Kommentarer
Postat av: vivan

Det är bra! Klarspråk vare..hela vägen, inga genvägar..Jag är glad att vi uppfostrat dig till en ärlig och snäll människa...och det skulle de uppskatta om de stannade upp och lyssnade på dina kloka ord..älskade unge..Vad rätt du tänkt det du i kärlek gör....kram mamma!

2008-06-28 @ 17:17:26
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Nursen

You go girl

2008-07-01 @ 13:38:12
URL: http://sisternurse.blogg.se/
Postat av: Nursen

ja eller hur

Nu till ronden

ha det bra gullan

2008-07-03 @ 08:24:30
URL: http://sisternurse.blogg.se/
Postat av: hanna-lovis

Du är fin. DU är fin. Du ÄR fin :-) . Dina tankar och känslor är de mest mänskliga jag träffat på hos någon, någonsin. Sluta aldrig att känna, tycka och säga. Älskar dig, gumman min.

2008-07-04 @ 18:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0