Nu blir det bättre...


"De'e nåt som skakar och vibrerar
De'e nåt som slamrar som ett tåg
De'e nåt som stör och irriterar
De'e nåt som stiger som en våg

Och jag kan känna...

Nu blir det bättre...

Det har va'tt tunga dar och mörka nätter
Det har va'tt depression och apati
Det har va'tt defensiver och reträtter
och inte särskilt ljusa perspektiv

Det har väl inte alltid va'tt så rolig
Jag har väl inte alltid va'tt så lätt
Det har va'tt ganska arbetsamt och motigt
Men nu börjar nånting hända
Nu börjar vinden vända
Nu börjar pendeln svänga
Nu börjar hoppet tändas

Nu blir det bättre..."

Jag tog tjuren i hornen idag.
Ikväll ska jag som en matador försvara mitt liv
utan mina röda mantel
Jag ska förvara det jag har kvar.
Sist jag stod på manegen
i den stora ringen, blev jag träffad.
Jag fick horn i sidan,
jag blev förrådd.
Jag vet bättre nu
Jag har lärt mig spelet,
Jag kommer följa tjurens alla rörelser
utan min röda mantel
Den här gången

Vi går i en cirkel och kommer aldrig riktigt fram,
vi går runt och runt
men kommer aldrig fram.
ush, för enkelspåriga vägar
fy faan, för motrvägar
Kan vi ta den lilla slingriga grusvägen istället?

Det spelas ett spel för alla som ser
men vi vet
Jag läser dina regler som i en öppen bok
du vet
men varför inte slappna av
chack matt!

Det jag inte förstår mig på gör mig så förbannad.
det är inte
jag önskar
Att jag visste hur det fungerar
men jag har aldrig levt det livet
jag vill inte
Därför slutar jag nu, slutar kämpa för det livet jag inte vill ha!
slutar vara delaktig
Ni får sköta er själva nu

Jag slutar ge min energi gratis idag...
För nu behöver jag den bättre själv
Jag tar avstånd från dig som vill ta
Jag ger gärna
Men du får inte ta

Var börjar jag?
Där jag slutade?

Det är ett spel
Det är en Fight
Det är en gåva
Det är en väg
Det är ett försvar
Det är ett slut

NU

En Annan Dag

Over And Out
SisterLing


Kommentarer
Postat av: vivan

Den var bra! Vem är det som skrivit den?

Tänk att få med så många tänkvärda ord...puss mamma!

2008-07-21 @ 10:51:57
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: vivan

Tack! Jag skall gå in och läsa! kram:)

2008-07-21 @ 11:08:16
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej vännen!

Känner igen mig i det du skrivit!

Stå på dig... innan nån annan gör det...

Massor av goa kramar

från

Annika

PS kommer nog och våldgästar dig snart ;-) DS

2008-07-21 @ 22:49:06
Postat av: Nursen

heavy shit baby kom och drick vin nästa fredag och ta med dig gubben eller inte vilket som ni r välkommna

2008-07-22 @ 02:21:03
URL: http://sisternurse.blogg.se/
Postat av: hanna-lovis

Äntligen har du skrivit igen, och så ser jag det först nu! Jag vet ju hur det gick denna gång, men undrar så hur du klarat dig i den här veckans manege. Jag hör av mig i morgon. (Läs : idag). Puss och godnatt.

2008-07-29 @ 00:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0