Pacemaker

"Jag tror att du har fastnat mer för tvåsamhet som grej, än för mig, trots allt
Det är så skönt när allt fungerar
Det skulle varit vackert, starkt och varmt, men det känns fult och kalt och kallt
Det är så trist när allt stagnerar
Och ingen vill förlora, vara den som fick ett tack
Vara den som inte stack
när tankar blev för stora, och sprack
Det var jag med allt mitt snack om större ensamhet och plats att tänka på

Som en skymt i varandras blickar, innan allting faller loss
Som ett konstgjort litet bloss
Som en pacemaker som tickar, för oss"

Ja, det är väl så det känns
vissa dagar

Jag sitter och dricker min första kopp kaffe för dagen.
Behövligt

Väntar
på att min sambo ska vakna

ARG
jag har varit arg, besviken poch jävligt irreterad den här veckan.
Nonchalera
Det är precis vad våran chef har gjort, med allt.
det sjuka är att det inte är alls många som reagerar.
Reagera
Tack!
Nej, var passiv, bry dig inte.
jo faan det tänker jag visst göra.

Läs
Högmod - superbia
(storhetsvansinne)
Högmod är en dödssynd
Högmod är en alltför stor självuppskattning och självhävdelse,motsatsen till ödmjukhet
Förknippas med violett, häst ller påfågel
En synd
En Tanke
Tillägnad...

sista synden
sista tanken
sista tillägnad

Du sover på soffan och tänker inte alls
Drömmer
men inte om mig
Jag ligger själv i den stora sängen
Drömmer
bara om dig

Jag har en katt omkring min hals som bara spinner
ute faller snö och vatten
mina tårar bara rinner
torkas upp av pälsen på den stackars katten

Mina fötter har somnat
sitter i en konstig ställning
borde göra nytta
många måsten
 
En annan dag

Over and out
SisterLing

Kommentera gärna...

Kommentarer
Postat av: mamma

Lilla du....tur att du har katten....han är iallafall inne hos dig på natten.....Den största förloraren han ligger på soffan....när han kan ligga skönt på dyschan...hm...släng ut soffan till
Melker...så kanske han så småning om märker....skillnad...Kramar mamma

2008-04-12 @ 17:49:40
URL: http://vwellermo.blogg.se
Postat av: systeryster

Lilla Inkan hur är det fatt? Det känns som väldigt tunga tankar du har om livet, något du vill delge och prata om? Finns här om du vill. Varför är du ledsen? Prata med oss..Sitt inte med så tunga skaer själv man förintas, jag vet inte hur du känner men jag vet hur jag kände när ingen såg förra året..man blir suverän att dölja och säga att allt är så jävla bra fast man egenligen vill skrika, gråta och ha någon som lägger om armen och säger inget utan bara är..Men hur ska man göra det när man inte ser och hör människor. Att synas men att inte ses som den man är..är svårt..i tre år har jag kämpat med olika tankar samt i 6 år om andra demoner..vill du prata över en flarra vin så vet du var jag finns har en del att berätta som inte många fått höra, min berättelse..min känsla, mitt liv..jag kan känna en tomhet lilla syster..talk to me, älskar dig massor hela vägen till stjärnorna och tillbaka..Puss stora syster

2008-04-14 @ 19:58:02
Postat av: jag igen

du skriver otroligt fin by the way..Love you :)

2008-04-14 @ 19:59:56
Postat av: Hanna-Lovis

Gumman. Du vet var jag finns.

2008-04-17 @ 17:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0