Bröllopet är inställt...

Jag fastnade på en sida på nätet, de visade fina förlovningsringar. Oj, vilka fina! Jag har tillochmed sett ut min favorit. Min entusiasm förde mig vidare på att titta bröllopsklänningar, samma där, såg ut min favorit. Visst är det konstigt! ungefär som när jag bestämmer mig för att sluta äta godis,vad händer?, jo det enda jag kan tänka på är hur sugen jag är på just godis. Choklaad! Vilket ofta resulterar i att jag vräker i mig utav godsakerna som sedan leder till att jag än en gång fastnat i träsket. För ungefär ett halvår sen bestämde jag mig för att inte kolla på ringar eller klänningar, men nu sitter jag här en måndagskväll och tittar o drömmer. Drömmer, ja, för den jag bor ihop med är just en sådan typ som motsätter sig allt vad förlovning och giftemål har att göra med. Många gånger har vi haft diskussionen men det leder alltid till min förlust. Visserligen vill jag ju inte tvinga karln, men mer så ett frö som kan växa till sig. Låter kanske lite deprimerande o säga att jag nog aldrig blir gift men så är nog fallet, iallafall blir det inte med min P. Det är klart att alla tjejer drömmer om ett giftemål, nästan alla. För mig är det viktigt, det är ett sätt att visa varandra sin kärlek. Sambon tycker att det är fjantigt och att man kan göra det ändå, så sant, om det vore så. Jaja, så ni vet det allihop, bröllopet är inställt!

Tittade på mammasmycken idag med! Det finns många fina. Jag ska nog köpa ett!

Svärfar köpte ett plommonträd åt oss idag.Han är för gullig! Det ska bli Tildas träd bestämde jag! Imorgon ska vi hämta det på Kalles Trädgård. Det bär tydligen redan frukt! Hoppas det ska trivas i vår trädgård och att det lever i många år. Tänk att om några år kanske få säga till Tilda att hennes farfar köpte trädet och vi planterade det under hennes första år.

Sitter i smyg och planerar tösens Dop. P tycker som vanligt att det är trams antar jag, han är iallafall inte intresserad av att planera. Jag skulle så gärna vilja att Solveig Samuelsson döper Tilda. Solveig har funnits i familjen vid både dop, bröllop och begravningar, hon är så rar. Min plan är att försöka komma i kontakt med henne.

Nej, nu till sängen. Tullan sover sen 2h tillbaka i sin säng, P sen 1h tillbaka i soffan.

Over And Out
SisterLing

Kommentarer
Postat av: vivan

Suckar och stönar!!!!

Hur skall vi få karln att fatta???

Skall vi skicka honom på kurs i vett och ettikett?

Puss o kramen!

2009-08-04 @ 11:17:24
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Heter hon inte Solveig Sandberg?

2009-08-05 @ 11:07:38
URL: http://fiddelifia.blogg.se/
Postat av: vivan

Solvieg Sandberg var namnet!

Och inget annat!

2009-08-06 @ 23:05:37
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: vivan

Ja, vist blev speglingen bra!

Fick tvärnita när jag åkte förbi...såg i ögonvrån

på fönstret...dääär är min spegel...japp!!



Kul med älgen!

Hoppas Melker kan sova sen!

Puss o Kramen!

2009-08-10 @ 21:46:52
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: vivan

Om det är väder i morgon, så blir det skogen en stund...ska du och Tilda med?

Vi hörs i morgon!

Mamma kramar om dig!

2009-08-12 @ 21:12:03
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Anneli.S

Det kommer en ny måndag då är det bara att ta ny tag det där med chokladen känns igen,kram.

2009-08-25 @ 20:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0