Finally!!!


Äntligen har bredbandet kommit efter ca 4 månader och en massa telefonsamtal. Jag trodde aldrig att vi skulle lyckas få det. Men nu är uppkopplingen perfekt!

Egentligen borde jag sätta igång med dagens arbete innan jag ska börja jobba (12.20), men jag kan inte låta bli att sitta här ,jag har ju lite tid att ta igen.

Sista kvällspasset den här veckan. Det är mycket att göra på jobbet så min vapendragare och söta Sandra har jobbat kvällspass den här veckan.

Imorgon kommer min underbart spralliga systerson och ska övernatta hos sin "one and only" moster. Vi ska hitta på en massa roligt hoppas jag. Om inte så ska vi väl städa, den passionen är inte delad med mig, men damsugaren står framme och väntar på morgondagen.

Begravning av faster Birgit idag. Jag kallar henne faster, men egentligen är det min mammas faster. Vi åkte dit ungefär 1 gång om året när jag var liten. Jag tyckte det var sååå långt att åka dit, men i själva verket är det ju bara ett par mil. Men mamma kokade kaffe,tog med saft och så köpte vi mandelkubbar. Vi fikade efter vägen. Ja, det var mysigt!
Birgit hade ett rum med massor av pryttlar, prydnadssaker o jag vet inte allt. Jag fik alltid med mig något därifrån, jag har fortfarande kvar två prydnadssaker i glas, en gubbe och en med mitt stjärntecken, skorpionen, i.
Vi gick alltid till en gammal kvarn i närheten av hennes hem, och på vägen fanns det ett ställe med blåa stenar,jättefina! Jag som stenfantast, plockade alltid med mig några. Idag ligger de någonstanns i trädgården hos mor och far.

Rest in peace

Mycket har hänt, huset börjar t fart, trädgården är nu full med ansade äppelträd. Men fortfarande en bra bit ifrån fullständighet.

Mer skriver jag nästa gång.

Hoppas Vilse blir min!

Over and Out
SisterLing


Kommentarer
Postat av: Hanna

Nemen hej!!! Tack så mycket =)
Ja för tusan...!!! Nu peppar vi varandra!!!
Är inne på 3:e dagen nu med bra mat, motion och rutiner.. så det här ska nog gå bra =)
Vad gör du för att gå ner i vikt då?? Kanske lite tråkigt att prata om, men vi ska ju puscha varandra, så =)
Allt är bra här, är allt bra med dig också??
Kram /Hanna

2008-03-13 @ 10:39:14
URL: http://metrobloggen.se/mammishannis
Postat av: Anna Alvarsson

Hej Ingela. Vad roligt att höra av dig. Hur mår du nu för tiden? Hur går det med huset? Japp jag har ett litet pyre i magen som kommer komma runt den 31 juli. Det är spännande. Vore roligt att ses någon gång.Kramar från Anna

2008-03-13 @ 11:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0