En svår och jobbig grej!

"Du älskar bara rött, och leker vacker romantik
Det är så lätt att haka på, det är sån lockande mystik
Men en dag är allting preskriberat och en del av Din lyrik
Jag har så svårt att balansera mellan trygghet och panik"


Idag är dagen med D, den vi väntat på hela veckan. Det förundrar mig att det känns inte alls som jag trodde. Mina förhoppningar rasade redan då jag slog upp ögonen imorse. Nästippen var kall som is, blå som havet och min kropp var tung som en säck med sten, smidig som ett berg. Inte trodde jag att den lediga dagen skulle börja så. Den skulle vara underbar, full med energi, solen skulle lysa, så var det planerat. Men Allt är grått och fötterna är kalla.
Pannan har stannat!
Jag tvingar i mig koppar med varmt kaffe.

Varje gång jag blir påmind är det så jävla jobbigt,ont, jag undrar när det blir min tur?
Vår tur!

Dagens sysslor ligger och väntar men allt jag gör är att sitta här framför den bärbara, jag borde, men förmår mig inte.
Snälla en spark i rumpan!

Avundsjuka är en (varaktig) känsla av avund och missunnsamhet
Avund-individia, en av de sju dödssynderna.
Förknippas med färgen grön djuren hund och get .
En Synd,
En tanke,
Tillägnad...

Dags för lunch

En ny Synd en ny Illägnad nästa gång.

Over and Out
SisterLing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0